Jag hämtade vespan idag, den har vart på vinterförvaring.
Hade bett om lite justeringar. Och visst, de är asdyra på timpris på ehr men men orkar man inte så betalar man.
Till problemet, vid slussen fick jag dålig luft i bakdäcket. Upptäckte att bakhjulet vobblade.
Tyvärr har staten tagit bort de flesta bensinmackarna så jag fick rulla till shell macken vid ersta och fylla på.
Såg att luften gått ur lite igen på väg hem så det blir väl till att byta bakdäck.
Har ett helt att byta till.
Men frågan är hur gör man? Utan att ta bort avgasröret och med enklaste möjliga smidighet?
Vilken storlek ska det vara på nyckeln?
Till andra problemet. Såg til min förvåning att det läkte massor med bensin. Stängde av och försökte kicka igen och det forsade ut bensin. Slutade, stängde tanken och rullade den på parkering. Inget mer läckande. Öppnade under sadeln och såg detta:
Bilder:

Ser ut som att bensinslangen går från tanken till filtret och sen har den glidit av. Jag kan fästa tillbaka den men det verkar för enkelt. Den bara glider på utan problem och jag misstänker att den också glider av utan problem lika lätt och det är farligt med bensinindränkt motor/moped.
Annars gick den skitbra(när den gick) toppade 60lm/h, accelererade skitfort och klarade uppförsbackar vilken den inte gjorde innan. Till problemen dök up!
Får se ifall jag kan köra imorgon, beror på hur snabbt jag byter bakhjul.
Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05