<b>DOM JÄVLARNA!</b>:evil:
Stort tack till Calles instruktion - genom att kolla på bilderna anade jag snabbt oråd när jag jämförde min egen tändplatta. Den långa historien:
Monterade för några veckor sedan, som sista del efter en motorrenovering, elektronisk tändning. Kopplade enligt instruktionen, fick gnista - men den vägrade starta! Försökte ställa tändningen men fick aldrig någon fason på det. Jag kollade förgasare och allt möjligt utan framgång, sprang och kickade men endast med ett litet hick. När jag igår skulle försöka igen fick jag ingen gnista - vafals!
Anade oråd och skrev just denna fråga. På min tändplatta var den GULA kabeln ansluten till pickuppen och den brun-röda kabeln gick från spolarna. Så istället för att CDIn fick signal från pickupen fick den en massa ström från spolarna och tillslut gick den sönder. Kopplade om och kopplade rätt och efter lite trix så tände den till med en GIGANTISK baktädning. Stort tack till ordf i hufudstadens lambrettaförening som var den som hade rätta kicken. Några kickar till och brum brum så knattrade motorn igårn. Vilken oooootroligt skön kännsla!

:D:D:D:D
Men frågan kvarstår hur dom lyckas löda tändplattan med fel kablar ?????