Hejsan!
Min V50 går som ett spjut!!! 45-50 knyck utan trim (vad jag vet!!!) men bara om choken är helt ute. Med choken intryckt går den inte alls. Har läst gamla trådar på forumet alltför länge och frågar därför: Varför?
Är det munstycken ellrer luftskruv som ska bytas/ställas in eller vad har hänt den gamla skönheten?
/PP
"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
Full fart med full choke!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by P Plutt</i>
<br />Hejsan!
Min V50 går som ett spjut!!! 45-50 knyck utan trim (vad jag vet!!!) men bara om choken är helt ute. Med choken intryckt går den inte alls. Har läst gamla trådar på forumet alltför länge och frågar därför: Varför?
Är det munstycken ellrer luftskruv som ska bytas/ställas in eller vad har hänt den gamla skönheten?
/PP
"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
större munstycke, kolla först att det inte är skit i munstycket.
<br />Hejsan!
Min V50 går som ett spjut!!! 45-50 knyck utan trim (vad jag vet!!!) men bara om choken är helt ute. Med choken intryckt går den inte alls. Har läst gamla trådar på forumet alltför länge och frågar därför: Varför?
Är det munstycken ellrer luftskruv som ska bytas/ställas in eller vad har hänt den gamla skönheten?
/PP
"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
större munstycke, kolla först att det inte är skit i munstycket.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by P Plutt</i>
<br />HJÄLP! Munstycken låter svårt! Vilket munstycke? Det finns väl flera va? Hur vet man vilken storlek man har? Är detta enda lösningen för ovanstående symptom?
/PP
"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
rengöring av huvudmunstycke är klassiskt vespamek. borde ingå i varje scooterists uppfostran.
A. denna sprängskiss är bra att ha:
http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page12.jpg
B. Du kommer drälla lite bensin, därför är det bra att vara utomhus när du gör detta
1. lokalisera förgasaren (lyft sadeln ta bort förvaringsfack om det finns)
2. Tillse att soppakranen är stängd
3. ta bort tanken (tror jag behövs för lättare åtkomst) tappa inte bort gummipackningen som sitter mellan soppakran och kaross
4. koppla bort gasvajer och soppaslang
5. lossa på skruven som klämmer åt förgasaren mot insugningsröret (nr 35 på sprängskissen)
6. lirka av förgasaren från insugningsröret genom att vrida den fram och tillbaka och dra samtidigt
7. nu borde du ha förgasaren i din hand. skruva loss flottörhuset (nr 48 på sprängskissen)
8. nu kommer du åt något som ser ut som en skruv med ett hål i. (nr 31 på sprängskissen) detta är huvudmunstycket. skuva loss detta med en platt skruvmejsel. Antingen rengör du kanalen som går rätt igenom munstycket, (tryckluft brukar vara bra. kontrollera kanalen genom att hålla upp munstycket mot ljus och se efter att en ser rund ut.) eller så pinnar du iväg och köper en ny, storlek finns angiven på munstycket.
9. montera ihop alltihop
hoppas jag inte glömt något
Lycka till
C
<br />HJÄLP! Munstycken låter svårt! Vilket munstycke? Det finns väl flera va? Hur vet man vilken storlek man har? Är detta enda lösningen för ovanstående symptom?
/PP
"När man väl får tummen ur så sitter den mitt i näven!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
rengöring av huvudmunstycke är klassiskt vespamek. borde ingå i varje scooterists uppfostran.

A. denna sprängskiss är bra att ha:
http://www.scooterhelp.com/manuals/V5A1 ... page12.jpg
B. Du kommer drälla lite bensin, därför är det bra att vara utomhus när du gör detta
1. lokalisera förgasaren (lyft sadeln ta bort förvaringsfack om det finns)
2. Tillse att soppakranen är stängd
3. ta bort tanken (tror jag behövs för lättare åtkomst) tappa inte bort gummipackningen som sitter mellan soppakran och kaross
4. koppla bort gasvajer och soppaslang
5. lossa på skruven som klämmer åt förgasaren mot insugningsröret (nr 35 på sprängskissen)
6. lirka av förgasaren från insugningsröret genom att vrida den fram och tillbaka och dra samtidigt
7. nu borde du ha förgasaren i din hand. skruva loss flottörhuset (nr 48 på sprängskissen)
8. nu kommer du åt något som ser ut som en skruv med ett hål i. (nr 31 på sprängskissen) detta är huvudmunstycket. skuva loss detta med en platt skruvmejsel. Antingen rengör du kanalen som går rätt igenom munstycket, (tryckluft brukar vara bra. kontrollera kanalen genom att hålla upp munstycket mot ljus och se efter att en ser rund ut.) eller så pinnar du iväg och köper en ny, storlek finns angiven på munstycket.
9. montera ihop alltihop
hoppas jag inte glömt något
Lycka till
C