jag brukar köpa det mesta på www.emscooters.se<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by climboholic</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by climboholic</i>
<br /><hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Grattis till fyndet!
Som sagt ska man inte döma hunden efter håren - kul att du köpte den trots den oborstade pälsen. Och framförallt kul att du blev nöjd och att den verkar vara i hyggligt skick under den chockartade fasaden.
Det är med största sannolikhet en Vespa 50 N från 1966-71 som du har kommit över (f ö har någon monterat på en framskärmskam som inte ska finnas på de årsmodellerna). Om du kollar efter ramnumret i karosskanten där motorluckan skulle suttit, är det en enkel sak att definitivt fastställa identitet och årsmodell. Kolla motornumret också, kan säga en del.
Delar är inga problem - i princip allt finns att köpa nytt. Fanns trekantssadel och sadelplattan med? Annars torde detta vara den enda delen som kan bli knivig att hitta ny.
Grattis till fyndet än en gång!
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Sadelplattan finns inte med. Däremot sadeln följde med. Sadelplattan är nog inga problem att tillverka en ny och sadeln behöver omklädning. Inga emblem finns heller kvar men i smutsen efter emblemet på bakskärmen ser det ut som det stått Vespa 50 L (kan det stämma?) Vespan jag köpte är helt rostfri vilket jag har att tacka den rosa färgen för. Däremot så är den hur bucklig som helst. När jag har blästrat den så har jag ett tufft jobb framför mig på den biten.
Sen eftersom jag tänkt att detta skall bli en seriös renovering så undrar jag i vilka färger den fanns orginal. Jag har renoverat bilar, båtar, motorcyklar tidigare och jag måste verkligen säga att det här projektet känns hur kul som helst.
Det jag undrar över är vart man hittar en ny fläktkåpa till motorn. Om det krisar så knackar jag fram en ny men vill helst slippa det. Tack för ett trevligt forum! Jag kommer att hänga här en hel del framöver.!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">