Det låter snarare som att du har andra problem än laddningen.
På min Rally 200 -73, funkar det så här:
Motor av, då lyser bakljus och lilla gröna lampan. Inget annat. Blinkers funkar.
Motor på, lyser hel eller halvljus, lilla gröna lampan, bakljus. Blinkers funkar.
Dvs: Framlampan använder inte batteriet när man kör, det gör endast bakljuset, lilla gröna lampan på styret och blinkers.
Man kan köra en Rally UTAN batteri, och ljuset funkar ändå. Blinkers också.
Så min gissning är att någon, någon gång under din Rally's levnad, kopplat om så att framlyset går på batteriet. Det ska den inte göra. Då drar den ur batteriet på nolltid. Det är väldigt dålig 'passningstid' som det är med bara bakljus och blinkers, så...
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Kolla blinkersrelät först av allt. EHR kanske har på hyllan.
Tror inte att det har med laddningen att göra faktiskt. Dom blinkar fastän du har ett nästan tomt batteri. Lyssna om du hör klicket från relät när du slår på blinkers. Gör du inte det, - byt relä.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Var på besiktning i morse med min Rally, den gick igenom
Det var dock inte helt utan tur och lite fuffens:twisted:
Igårkväll när jag i sista sekunden skulle plocka ihop det sista och kolla att allt funkade så visade det sig efter provkörning att blinkersarna slutat fungera samtidigt som lyset var på.
Laddningen har alltså problem, lyckades hitta en 6V laddare till grabbens leksaks el-moppe och ladda över natten och sedan bara slå på lyset just när det skulle kollas på besiktningen.
Känns problemet igen? Vad är vanligaste felet? Batteriet är nytt. Är det alltid laddningreläet som man går på först?
// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
Jomen blinkersen funkar utmärkt när lyset är avstängt, tutan låter också markant bättre när lyset är släckt.
Körde 1,5mil med lyset på efter besiktningen, blinkersen slutade fungera efter ngra hundra meter och lyset glödde bara när jag kom fram så det verkar nog ha med laddningen att göra på ngt sett..
// Bobo
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor