Hur frakta en Vespa?
Hur frakta en Vespa?
Jag står i begrepp att köpa en Vespa i Eskilstuna. Själv är jag i Göteborg. Någon som har erfarenhet av olika sätt av frakt. Vad är snabbast/billigast? Jag vill ha hem vespan tokfort!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jamerson</i>
<br />Jag står i begrepp att köpa en Vespa i Eskilstuna. Själv är jag i Göteborg. Någon som har erfarenhet av olika sätt av frakt. Vad är snabbast/billigast? Jag vill ha hem vespan tokfort!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det går säkert att få billig frakt med lastbil om man åker ner på nån lastkaj och frågar. risken är väl att det händer otäcka saker om den inte paketeras ordentligt. en låda byggd på en pall är nog säkrast om den är i bra skick och man vill behålla det.
Federico
<br />Jag står i begrepp att köpa en Vespa i Eskilstuna. Själv är jag i Göteborg. Någon som har erfarenhet av olika sätt av frakt. Vad är snabbast/billigast? Jag vill ha hem vespan tokfort!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det går säkert att få billig frakt med lastbil om man åker ner på nån lastkaj och frågar. risken är väl att det händer otäcka saker om den inte paketeras ordentligt. en låda byggd på en pall är nog säkrast om den är i bra skick och man vill behålla det.
Federico
-
- Dekaltrimmare
Förra året skulle vi hämta hem en Vespa PX vi köpt från Helsingborg till Göteborg. Vi hyrde en Toyota Yaris Verso (kombin alltså), kostade 600 kr för en helg, och till vår stora förvåning gick det att köra Vespan rakt in och ha den stående på stället där bak, när vi fällt ner baksäten och dragit fram högersätet max. Vi säkrade den bara med några spännband.
Förvånande med tanke på hur liten bilen är!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
Förvånande med tanke på hur liten bilen är!
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst