Prisbild Sprint?

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
finnen69
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Prisbild Sprint?

Post by finnen69 »

Hej

Nån som har en aning om prisbilen på en Sprint 69 i mycket bra skick?

Ola
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Renoverad eller fint originalskick? Har du bilder?

En Sprint i mycket bra skick lär kosta mellan 12 och 18k mellan tummen och pekfingret

mvh/HB
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Fast då ska den vara i riktigt fint originalrenoverat eller välhållet orört originalskick, tycker jag.

På Blocket ser jag en del maskiner som annonseras som "perfekta och nyrenoverade" men som i mina förhärdade ögon ser rätt gräsliga ut. Hemmalackat, konstiga kulörer och konstiga delar. Där bör korrekt pris vara kanske 8-10.000, om ens det?

Fast det finns ju inte så många, och ytterst handlar det om hur gärna du vill ha den och hur fet din plånbok är. Elementär marknadsekonomi, som vanligt.
/jens
finnen69
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by finnen69 »

Den är helt orginal sånär som på att det sitter fyra extra backspeglar monterade på störtbågen fram. Orginalack aldrig omlackad och med någon liten repa här och där. Jag skulle gärna lägga im em bild men jag är antaligen mer än lovligt trög och har inte lyckats. Jag ska inte köpa den - jag äger den - men kanske ska sälja den. Har en V50 och en Touring också samt en MC så det är trångt i garaget.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Då är nog Henriks prisuppskattning ganska korrekt. Speciellt om du inte har bråttom utan kan vänta in rätt köpare.
/jens
finnen69
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by finnen69 »

Jag har inte bråttom tom osäker om det blir en försäljning men bra att veta om man skulle slå till. Hur ovanlig är Sprinten. Kanske bättre att sälja touringen?
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Sprinten är inte speciellt ovanlig, det som är ovanligt i ditt fall är i så fall skicket eftersom Sprint (och Touring) var en bruksmaskin som ofta rullade flitigt. Jag skulle behålla den jag gillade mest om jag var du.

mvh/HB
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

behåll sprinten!

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Post Reply