Efter en vecka med skipper 125 vill jag testa en 200... Men hur stor skillnad är det egentligen mellan dessa storlekar? Nu pratar jag inte om något speciellt märke utan bara i allmänna ordalag...
Tack (igen)
Tamt
Skillnad mellan 125 och 200
Med en 200-motor har du några hk till. Spelar ingen jätteroll så länge du kör i stadstrafik (50- eller 70-vägar) men ska du ut på landsväg, speciellt om du får motvind, så är det väldigt trevligt med de där extra hästarna.
Sedan beror det givetvis väldigt mycket på vilken 125-a resp 200-a vi talar om, jag pratar här om otrimmade scootermotorer.
/jens
Sedan beror det givetvis väldigt mycket på vilken 125-a resp 200-a vi talar om, jag pratar här om otrimmade scootermotorer.
/jens
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mavio</i>
Är det 4t så byter du naturligtvis till en 2t scooter och får mycket mer effekt per cc och en hel massa glädje i form av tvåtaktsdoft och ljud.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Och dubbla bensinförbrukningen
"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
Är det 4t så byter du naturligtvis till en 2t scooter och får mycket mer effekt per cc och en hel massa glädje i form av tvåtaktsdoft och ljud.

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
Ja fast det gäller ju inte när man trimmar..
:D:D

Ja fast det gäller ju inte när man trimmar..