Fynd i Östergötland...

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bergfors</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
I Sverige har vi ju uttrycket "schyssta lökar" fast det känns inte som det passar in riktigt i sammanhanget:P.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Heta potatisar då? Hur passar det?

/Jörgen

"she's got a motor scooter with a little rubber tooter and I fall to the ground when I hear that sound"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nja.. heta betyder väl typ stulna? åtminstone här i förorten.
Skulle bli "Stulna potatisar" då, passar inget vidare heller va?

// Bobo
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Hehe, känner ni inte uttrycket "fina potatisar"???? Och ni skämtar inte??? Det betyder ju förstås "utmärkt", "jättefint", "toppen". Ni är roliga där borta, som inte förstod ett fint bondskt uttryck... :D

Jaja, jag måste fundera litet mera skärpt hur jag uttrycker mig. Speschiellt efter vinmässan, då skrev jag det där.
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

Var hamnade den här, då?
/P
Image
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Förhoppningsvis inte på italienska Ebay ..

Såg den också på Blocket igår. Grymt snygg, och säljaren har uppenbarligen inte hängt med i prisutvecklingen. Tur för köparen, den kunde kostat det dubbla.
/jens
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Post Reply