vad kan bjuda här då?

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
blizzy
Lärling
Lärling

vad kan bjuda här då?

Post by blizzy »

Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Fin gammal originalare! Det ser ut som en potentiell lågmilare som bara har stått. Inte var dag man ser en Vespa 50 av äldre typen (1963-71) i det fina originalskickat. Den har den ruskigt ovanliga pakethållaren i jätteformat med reservhjulshållare! Köp snabbt den som kan... :)

/ Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

underbart skick på den!

Federico
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

Ser kanon ut. under 5000 vore stöld. 5000-1000 vore bra pris. 10000-13000 acceptabelt.

Önsketänkande?

Frågan är hur länge sådana här objekt kommer att dyka upp. Jag har inte sett en luna på blocket på 18 månader...

C
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

uppe i 8 bananer nu...
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />

uppe i 8 bananer nu...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

ska du handla? :)

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Skulle vilja, men det beror på hur mycket den stiger..
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Skulle vilja, men det beror på hur mycket den stiger..

jo, tycker det är fånigt med budgivning sådär. då kan han ju lägga upp den på tradera ist.. bättre med ett fast pris, han vill väl krama ut största möjliga vinst. inget konstigt med det iofs, men det suger för köpare.
hur som helst såg den ju bra fin ut.

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Skulle vilja, men det beror på hur mycket den stiger..

jo, tycker det är fånigt med budgivning sådär. då kan han ju lägga upp den på tradera ist.. bättre med ett fast pris, han vill väl krama ut största möjliga vinst. inget konstigt med det iofs, men det suger för köpare.
hur som helst såg den ju bra fin ut.

Den ser ut som min, fast är ett år äldre. Hade tänkt ge den till min tjej, men nu tror jag den blivit för dyr för min plånbok.
Terraplane Blues

Verkar såld nu... Hade varit intressant att få reda på vad den gick för - någon som vet? Av välinitierade källor har jag fått reda på att budet stod i 10500 kr häromdagen. Inga pengar att snacka om i jämförelse med vad en ny popmoppe i plast kostar... :)

/ Fredrik
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

kanske börjar det jämna ut sig lite om man jämför med vad andra veternanmoppar kostar:
http://www.blocket.se/vi/11308758.htm?ca=11_s

C
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by crispin</i>
<br />kanske börjar det jämna ut sig lite om man jämför med vad andra veternanmoppar kostar:
http://www.blocket.se/vi/11308758.htm?ca=11_s

C<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jo, fast det där priset känns litet i överkant, tycker jag. En del gamla Zündapp-modeller kan nå uppåt (och över) 20 000 kr, men värst måste väl ändå den s k Husqvarna "Blöjpilen" vara. Snacka om fantasipriser...

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

hörde att den här var uppe i 13k
vet dock inte varför den är upp än.

Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Verkar såld nu... Hade varit intressant att få reda på vad den gick för - någon som vet? Av välinitierade källor har jag fått reda på att budet stod i 10500 kr häromdagen. Inga pengar att snacka om i jämförelse med vad en ny popmoppe i plast kostar... :)

/ Fredrik

Slutbudet blev 11.500kr enligt en mycket säker källa, (säljaren8)).
Vet inte vem som köpte den men tror att det stod mellan Norrköping & Malmö på slutet.

// Bobo
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

oj, ja.
jag syftade på denna:
http://www.blocket.se/vi/11080103.htm?ca=11_s

Piaggio Vespa V50R -74
Baotian Retro -05
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Slutbudet blev 11.500kr enligt en mycket säker källa, (säljaren8)).Vet inte vem som köpte den men tror att det stod mellan Norrköping & Malmö på slutet.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Då kanske den dyker upp på Malmös gator så småningom? Jag har iallafall inte bjudit, om du nu syftar på mig... :)

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Slutbudet blev 11.500kr enligt en mycket säker källa, (säljaren8)).Vet inte vem som köpte den men tror att det stod mellan Norrköping & Malmö på slutet.

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Då kanske den dyker upp på Malmös gator så småningom? Jag har iallafall inte bjudit, om du nu syftar på mig... :)

/ Fredrik

Nja, jag kom att tänka på dej först när jag hörde Malmoe men det var en Håkan eller en Robert tror jag så du var aldrig misstänkt :wink:.

// Bobo
Post Reply