Reservdelar
Reservdelar
Var får man tag på reservdelar till miniframes eller vad Ni kallar de vespa 50? Ta tex lammeler. Vem saluför de? Förresten montera ner motorn och fixa iordning den. Om man behöver nya delar till den tex var hittar man de?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Novis</i>
<br />Var får man tag på reservdelar till miniframes eller vad Ni kallar de vespa 50? Ta tex lammeler. Vem saluför de? Förresten montera ner motorn och fixa iordning den. Om man behöver nya delar till den tex var hittar man de?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
EM scooters i Göteborg betraktas nog av dom flesta som bäst i Sverige. Vettiga priser och bra service.
http://www.emscooters.se/default.asp
// Bobo
<br />Var får man tag på reservdelar till miniframes eller vad Ni kallar de vespa 50? Ta tex lammeler. Vem saluför de? Förresten montera ner motorn och fixa iordning den. Om man behöver nya delar till den tex var hittar man de?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
EM scooters i Göteborg betraktas nog av dom flesta som bäst i Sverige. Vettiga priser och bra service.
http://www.emscooters.se/default.asp
// Bobo
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />SIP scootershop har VÄLDIGT bra priser, men tycker man ska försöka "sponsra" de lokala aktörerna lika mycket. Svårt ibland då man är fattig, men men
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Fast många gånger är det nog större skillnad mellan EHR och EM än vad det är mellan EM och SIP
// Bobo
<br />SIP scootershop har VÄLDIGT bra priser, men tycker man ska försöka "sponsra" de lokala aktörerna lika mycket. Svårt ibland då man är fattig, men men
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Fast många gånger är det nog större skillnad mellan EHR och EM än vad det är mellan EM och SIP

// Bobo
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Fast många gånger är det nog större skillnad mellan EHR och EM än vad det är mellan EM och SIP
// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, tyvärr...
Fast många gånger är det nog större skillnad mellan EHR och EM än vad det är mellan EM och SIP

// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, tyvärr...

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Novis</i>
<br />Jag tycker de e konstigt att de inte är större begagnat marknad än vad de är? De borde ju finnas många gamla vespor som står i garagen där ute som ingen vill ha?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Om du tänker på Vespa 50 så säger rykten att det endast har sålts strax över 1000 st mopedklassade Vespa 50 i Sverige under åren 1966-83. Inte särskilt många alltså. Man kan ju ponera att en stor del av dem har dumpats som skrot så småningom (det fanns en tid då Vespa 50 - och andra äldre mopeder - var totalt ointressant för den svenska 15-åringen).
Jag har också hört uppgifter på att det idag ska finnas mellan 300-400 rullande eller påbörjade objekt vad det gäller Vespa 50 i Sverige. Några gamla ladufynd kan man säkert fortfarande hitta här och var. Har själv lyckats hitta ett par lågmilade "sommarstugemopeder" (Vespa 50) de senaste åren, så helt omöjligt är det inte.
Letar du efter delar är det i de flesta fall inte lönt att försöka leta efter begagnade delar. Precis allt till Vespa 50 går att få tag på för löjligt lite pengar idag. Det är väl endast motorblock och kaross som kostar på litet. I övrigt kan du nästan bygga ihop en ny Vespa 50 från scratch av nyproducerade delar om du vill...
/ Fredrik
<br />Jag tycker de e konstigt att de inte är större begagnat marknad än vad de är? De borde ju finnas många gamla vespor som står i garagen där ute som ingen vill ha?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Om du tänker på Vespa 50 så säger rykten att det endast har sålts strax över 1000 st mopedklassade Vespa 50 i Sverige under åren 1966-83. Inte särskilt många alltså. Man kan ju ponera att en stor del av dem har dumpats som skrot så småningom (det fanns en tid då Vespa 50 - och andra äldre mopeder - var totalt ointressant för den svenska 15-åringen).
Jag har också hört uppgifter på att det idag ska finnas mellan 300-400 rullande eller påbörjade objekt vad det gäller Vespa 50 i Sverige. Några gamla ladufynd kan man säkert fortfarande hitta här och var. Har själv lyckats hitta ett par lågmilade "sommarstugemopeder" (Vespa 50) de senaste åren, så helt omöjligt är det inte.
Letar du efter delar är det i de flesta fall inte lönt att försöka leta efter begagnade delar. Precis allt till Vespa 50 går att få tag på för löjligt lite pengar idag. Det är väl endast motorblock och kaross som kostar på litet. I övrigt kan du nästan bygga ihop en ny Vespa 50 från scratch av nyproducerade delar om du vill...

/ Fredrik