Renovera

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Novis
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Renovera

Post by Novis »

Hej Har precis köpt min första vespa 50. Men vågar knappt sätt igån med risken att jag inte får ihop skiten igen. Den startar på fösta kicken men är sen väldigt klen. Svårt att få växlarna att lägga sig rätt. Växelreglaget glappar på ca 1-1,5 cm. Är de vanligt eller är växlarna slitna? Ni får gärna ge tips och förslag som e bra att veta när man börjar riva i ett sånt här bygge.
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Novis</i>
<br />Hej Har precis köpt min första vespa 50. Men vågar knappt sätt igån med risken att jag inte får ihop skiten igen. Den startar på fösta kicken men är sen väldigt klen. Svårt att få växlarna att lägga sig rätt. Växelreglaget glappar på ca 1-1,5 cm. Är de vanligt eller är växlarna slitna? Ni får gärna ge tips och förslag som e bra att veta när man börjar riva i ett sånt här bygge.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Vespa 50 är slöa.
Om den är väldigt slö, dvs toppar typ 20km/h, börja med att byta ljuddämpare, den är antagligen igensotad.

Justera växelvirerarna (sträck) så minskar glappet, är det trögt så byt till nya virear och fetta in ordentligt vid montering.

// Bobo
Post Reply