<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Hej Fredrik, jo lilla blå hänger med baken i taket och håller på att få ny ljuddämpare (et3), trodde jag skulle fixa det igårkväll men åkte på vinterkräksjukan istället
// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Du menar den s k bananen, den som bl annat satt på 90 SS? Jag har en sådan, men fick inte på den på min V50 med 10-tumshjul p g a att däcket tog i. Har för mig att röret till bananen går direkt in i cylindern, men kan ha fel. Du ska dock inte behöva hänga ner motorn för att byta ljuddämpare. Bort med bakhjulet och in med armarna bara! En ordentlig förgasarrengöring och byte av flottörnål är nog heller inte helt fel på Lilla Blå. Hojta till om du behöver några delar...
Scooterhälsningar
/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det stämmer att den ansluter direkt på cylindern men det ser rätt trångt ut att byta utan att hänga ner motorn, får väl göra ett försök..
Det höll förresten riktigt på att gå åt skogen för lilla blå för ett par veckor sedan... hade glömt soppakranen på och antar att det runnit ner lite bensin i vevhuset för när jag tog bort tändstiftet för att kolla gnistan så sprutade det ut bensin i motorutrymmet och antände med lågor upp över sadelhöjd som följd.
Fick som tur var snabbt tag i en släckare och kunde begränsa skadorna till dålig lukt och lite sot på lacken, till min stora glädje var det en skumsläckare och inte pulver... (inget kul att sanera garaget efteråt)
// Bobo