Hej,
Vilka årsmodeller av primaveran har INTE den fyrkantiga lyktan och plasttäcklocket på skölden?! (exempelvis
http://www.blocket.se/view/3718364.htm? ... c=1&city=0 )
/Ted
Primavera utan fyrkantig lykta?
Jag har ingen koll på det. Har sett annonser för ET3 från 1976, då har den gamla runda Primaveralyset fram. ET3 Electronic fanns väl inte i sverige?
Troligtvis fanns både runda och fyrkantiga lysen på ET3. Sedan finns det ju olika utseende på det fyrkantiga styret. 50 Special har en annan lyktinsats jämfört med Primaveran, sedan finns det tydligen två olika gjutningar av själva styrtoppen där hastighetsmätaren sitter på olika sätt (nya och gamla modellen?)
Är du på jakt efter en Primavera ET3 med runda lyset?
Federico
Troligtvis fanns både runda och fyrkantiga lysen på ET3. Sedan finns det ju olika utseende på det fyrkantiga styret. 50 Special har en annan lyktinsats jämfört med Primaveran, sedan finns det tydligen två olika gjutningar av själva styrtoppen där hastighetsmätaren sitter på olika sätt (nya och gamla modellen?)
Är du på jakt efter en Primavera ET3 med runda lyset?
Federico
Hej!
Utomlands fanns ET3 med både rund och fyrkantig lampa parallellt för olika marknader.
Som jag har förstått det; på senaste åren har de som tillverkats i begränsad upplaga varit med rund lykta.
Att sista årsmodellerna av Primavera i Sverige var med fyrkantig lykta kan man nog bara spekulera i, troligen var Sverige för liten marknad för att importören skulle kunna välja (som i många tidigare fall av vespaimport till Sverige).
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
Utomlands fanns ET3 med både rund och fyrkantig lampa parallellt för olika marknader.
Som jag har förstått det; på senaste åren har de som tillverkats i begränsad upplaga varit med rund lykta.
Att sista årsmodellerna av Primavera i Sverige var med fyrkantig lykta kan man nog bara spekulera i, troligen var Sverige för liten marknad för att importören skulle kunna välja (som i många tidigare fall av vespaimport till Sverige).
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
God morgon!
Dessvärre såldes aldrig ET3 i Sverige, utan endast 'vanliga' Primaveran.
Primaveran i Sverige fanns i tre varianter: (om man nu kan kalla 1. Primavera?)
1. Först som "Vespa 125" med namnet Popolino i svenska registerhandlingen, denna variant hade 16/16 gasare och var ganska slö
2. Som Primavera (även första årsmodellerna här kallades Popolino i registerhandlingen) , med 19/19 gasare och rund lampa
3. Som primavera med 19/19 gasare, fyrkantig lampa, blinkers etc. etc.
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---
Dessvärre såldes aldrig ET3 i Sverige, utan endast 'vanliga' Primaveran.
Primaveran i Sverige fanns i tre varianter: (om man nu kan kalla 1. Primavera?)
1. Först som "Vespa 125" med namnet Popolino i svenska registerhandlingen, denna variant hade 16/16 gasare och var ganska slö
2. Som Primavera (även första årsmodellerna här kallades Popolino i registerhandlingen) , med 19/19 gasare och rund lampa
3. Som primavera med 19/19 gasare, fyrkantig lampa, blinkers etc. etc.
/Calle
--- om Gud hade körkort skulle han köra Lambretta ---