<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
Jo jag fick faktiskt fart på den igår... ett tag:(
Körde en mil eller så med min son bakpå igår kväll men den gillade inte uppförsbackar ngt vidare och ville bara dö. Efter ett kort stopp hemma hos ägaren så var det helkört igen... stendöd... fick åka bil hem.
Beställde idag ny flottör och nål samt nya packningar och en frisk bakstötdämpare. Vi får se om det hjälper, fortsättning följer...
// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Äsch då! Vespan låter verkligt ledsen. Låter som om något behöver fixas. Kom ihåg radiramsan om att skotrar från dessa år är så enkla att förstå sig på och att reparera...

Hostar den eller är den bara motvillig, trött? Fel tändning gör väl att den hostar och avsaknad av bensin att den bara tyst slocknar. Kolla förresten bensinslangen. Om den är av fel sort så kan oljan göra den slapp och då viker den sig = för litet/ingen bensin. Det felet hade ju gubbens vespa, på lägre hastighet var det inget problem, men när det behövdes mera bensin så strulade det.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
När den väl får bränsle så går den hur bra som helst, jag tror att nålen eller flottören hakar upp sig på ngt sett, ibland stängd - när den inte går at starta, och ibland öppen - När det rinner över. Ny flottör och nål borde vara en del av lösningen.
// Bobo