Mälaren Runt 2007 ????

Annonsera och diskutera svenska träffar här.
Post Reply
Ferrari
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Mälaren Runt 2007 ????

Post by Ferrari »

Jag förstår att det blir enklast för alla parter att träffas i Småland om vi V Lovers skulle träffas men jag föreslog detta förra året och säger det igen....

<b></b>Fatta va kul om vi i Sthlm området glider in i Enköping under Mälarn Runt på 20-30st 50cc (75cc) Det skulle vina i deras Choppers öron när dom skulle höra 2-taktar kören ljuda i hela mälardalen.
Ni som tycker detta verkar som en kul ide kan ju alltid diskutera lite här på forumet. Det behöver ju inte bara V50´s det skulle gå bra med andra vespor oxå, kanske lättare att bli några då.

Fullt upp med renovering...
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag tycker det låter som en superskoj idé ju :)
Ferrari
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Ferrari »

Sedan hör också till saken att jag bor i Enköping. Vet inte hur många andra Scooter´s som gör det, men det lär ju vara ett tio tal medlemmar ifrån SSK som bor i Enköping i varje fall....

....Jo det stämmer, kollade i matrikeln exakt tio stycken faktiskt.

Sedan kollade jag det totala antalet medlemmar i Västerås, Uppsala, Bålsta, Stockholm, Eskilstuna, Sala, Strängnäs & Enköping. Det uppgår faktiskt till hela 171 st medl. varav 108 är från Stockholm. Det gör då att 63 av dessa 171 medl. faktiskt inte har mer än 8 mil tur och retur till Enköping. Medans de från Sthlm har 13 mil.

Så vi borde ju kunna dra ihop något, 4 mil enkel resa tar faktiskt inte längre än 68 minuter om man håller en snitt hastighet på 40km/h.
Vilket kanske är lågt räknat eftersom det riktiga snittet kanske borde ligga någonstans kring 65 km/h, då skulle det bara ta 36 minuter enkel resa.
Då jävlar kommer det att gå undan.....

Fullt upp med renovering...
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Jag bor i Stockholm men håller på och fixar iordning min lilla geting i Bålsta, dvs inte alls långt därifrån.
Förstår att det kan vara bökigt för många att komma dit, men man kan ju ordna transport dit.
Post Reply