däckdemontering

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
blizzy
Lärling
Lärling

däckdemontering

Post by blizzy »

tog bort däcken på mitt objekt,d vad det värsta jag har varit med om!fälgbandet hade rostat ihop med fälgen,fick ta kapmaskin å skära bort det,antagligen suttit på sen den va ny,alltså i 38 år!Såg ut som originaldäcken(perelli).Sen va det bara å skicka fälgarna på blästring.grymt rostiga invändigt.
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Se upp med fälgarna så att godset inte blir för tunt när du blästrat. På en Rally 180 jag en gång ägde hade de rostat upp inifrån så till den milda grad att en av dem brast i den 90-gradiga vinkeln inne i fälgen.

Inget kul om det händer när du är ute och åker :cry:
/jens
blizzy
Lärling
Lärling

Post by blizzy »

ska tenna upp dom,så blir dom något förstärkta ialla fall.<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Se upp med fälgarna så att godset inte blir för tunt när du blästrat. På en Rally 180 jag en gång ägde hade de rostat upp inifrån så till den milda grad att en av dem brast i den 90-gradiga vinkeln inne i fälgen.

Inget kul om det händer när du är ute och åker :cry:
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Tennet förbättrar väl tyvärr inte hållfastheten nämnvärt. Om de är så dåliga, köp nya, de är inte så dyra. Det kan ditt liv vara värt :)
/jens
Post Reply