Nya delar till gamla Vespor

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<b><font color="teal">Detta är saxat ur Scooteristen nr 54, är detta information eller betalda annonser? </font id="teal"></b>
Image
Image
Image
Image
Image
zirri
Drömmare
Drömmare

Post by zirri »

Driver man ett företag bör man väl uppträda som ett företag och inte marknadsföra sig under anonymitet som privatperson? Som konsument vill man väl ha klart för sig vad som är partisk profitsyftande information och inte? Eller är det okej att jag smyger in reklam för mitt företag här på forumet? Får den lokale ICA-handlaren eller den rikstäckande begravningsentreprenören också smyga in reklam på forumet genom ett privatpersonskt alter ego?
Roberto

Post by Roberto »

har man konflikträdsla ska man inte vara företagsledare, ledare eller överhuvudtaget ha några ansvarpositioner...
för finns det bara 2 människor på jorden så kan du ge dig fan på att det kommer konflikter..!
efter denna samtal så verka det som att jag fom nu kommer att bli behandlat, som dem andra handlare... bra.
jag står till förfogande för tidningen scooteristen reportrar . ni kan ringa mig när ni vill för att skriva en ingående reportage om mitt företag, delar som jag tillverka, mm. hoppas detta kommer att ske, för annars kan jag inte se annat att även denna gång är det tomma ord..
skulle så vara fallet så överväger jag att skriva ett öppet brev i tidningen o berätta för alla medlemmar hur jag OCH andra upplever det..
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zirri</i>
<br />Driver man ett företag bör man väl uppträda som ett företag och inte marknadsföra sig under anonymitet som privatperson? Som konsument vill man väl ha klart för sig vad som är partisk profitsyftande information och inte? Eller är det okej att jag smyger in reklam för mitt företag här på forumet? Får den lokale ICA-handlaren eller den rikstäckande begravningsentreprenören också smyga in reklam på forumet genom ett privatpersonskt alter ego?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tack, har ICA-kort, begravningen väntar jag med om det går bra för Din del?
Roberto

Post by Roberto »

jag är faktist en livslevande person..
mit namn är inte BD-Scooters
alltså måste jag tala om för andra vad jag har sysslat med om dagarna för att hjälpa scooterister..
VAD ÄR DET FÖR FEL MED DET DÅ?
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Det verkar som om scooteristen vräker bort annonsutrumme till information åt företag som mycket väl skulle ha råd att betala för det, men att hjälpa en lokal förmåga är de oförmögna att göra. Vad e det för klubb man är med i? Är ni en underavdelning till F!?
zirri
Drömmare
Drömmare

Post by zirri »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Roberto</i>
<br />jag är faktist en livslevande person..
mit namn är inte BD-Scooters
alltså måste jag tala om för andra vad jag har sysslat med om dagarna för att hjälpa scooterister..
VAD ÄR DET FÖR FEL MED DET DÅ?
Har svårt att tänka mig att du driver ditt företag pga hjälpsamhet till samma scooterister som du kände dig mobbad och icke önskvärd av. Är det snarare inte att du vill kränga delar som genererar gott om kulor i fickan som tex grodyngel? Du sysslar inte med något på dagarna för att <u>hjälpa </u>scooterister som du påstår. Du vill göra pengar på scooterister vilket är helt okej för mig om det sker under ärliga och seriösa former. Inte under falska förespeglingar. Hosta upp vad det kostar med en annonsplats under BD Scooters namn istället. Så gör alla seriösa företag. Sverker Olofsson hade sågat dina marknadsföringsmetoder längs fotknölarna!
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image
<b><font size="5"><font color="red">Vad var intäckten för denna annons som så käckt är utformad & signerad av Henrik Albertsson????</font id="red"></font id="size5"></b>
zirri
Drömmare
Drömmare

Post by zirri »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Image
<b><font size="5"><font color="red">Vad var intäckten för denna annons som så käckt är utformad & signerad av Henrik Albertsson????</font id="red"></font id="size5"></b>
I en tidnings redaktionella arbete ingår det att fritt recencera och skriva om företag eller produkter som kan vara av medlemmars intresse. För opartiskhetens skull är det viktigt att urvalet görs av redaktionsmedlemmar och inte av företagen vars produkter presenteras eller recenceras. Betvivlar du den egna klubbens uppriktighet framför ett enmansföretag som arbetar "under cover" tycker jag att du ska häva ditt medlemsskap genast fritte. Du verkar mest vara obstinat och revolutionär efter allt vad man har läst om här på forumet.
Roberto

Post by Roberto »

kära Zirri.. om du hade varit lite observant sista 2-3 åren så kanske du hade upptäckt att jag annonsera mest av alla Svenska scooterfirmor i bla Classic motor, Nostalgia mm..
vidare tycker jag det är lustigt att det skrivs om en Tysk firma som säljer visserligen bra att ha saker men egentligen föga scooterelaterade...men inte ett ord om mig...

STYRELSEN I SCOOTERKLUBBEN ÄR RUTTEN SOM INTE STÖDJER EN SVENSK INITIATIV!!!

jag är en tjurig person. det ska du bara veta.. blir bara starkare av sånt som ni har sysslat med under åren som gott..
baktal, falska anklagelser, mobbing, lögner mm...
såna människor som er har inge framtid.. men värre såna människor som er förstör för scooter hobbyn..
<font color="red"><font size="2">
efter noga genomtänkande så anmäler jag mig som ordförande eller annan viktig post inom styrelsen..! </font id="red"></font id="size2">
det är dags att införa nytt blod i styrelsen med nya tankar och ideer...
det är dags att omvandla scooterklubben från en sekt till en RIKTIG öppen förening som välkommnar ALLA medl. åsikter och förslag..
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zirri</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Image
I en tidnings redaktionella arbete ingår det att fritt recencera och skriva om företag eller produkter som kan vara av medlemmars intresse. För opartiskhetens skull är det viktigt att urvalet görs av redaktionsmedlemmar och inte av företagen vars produkter presenteras eller recenceras. Betvivlar du den egna klubbens uppriktighet framför ett enmansföretag som arbetar "under cover" tycker jag att du ska häva ditt medlemsskap genast fritte. Du verkar mest vara obstinat och revolutionär efter allt vad man har läst om här på forumet.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"> och det lilla du skrivit verkar lite hatiskt...
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Inget av de påhopp som förekommit här, nämner pris & kvalite på produkterna i fråga.
Då blir väl slutsatsen att både pris & kvalite är tillfullo, och det är väl det som är det viktiga?
zirri
Drömmare
Drömmare

Post by zirri »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Roberto</i>
<br />STYRELSEN I SCOOTERKLUBBEN ÄR RUTTEN SOM INTE STÖDJER EN SVENSK INITIATIV!!!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag tror inte de eventuellt tröga relationerna här och där blir bättre med sådana påhopp Robert! Hade jag suttit i styrelsen skulle jag förmodligen känt mig aningen kränkt och kanske därmed fått en negativ syn på dig och ditt företag. Nu gör jag inte det och jag har heller inget emot din verksamhet utan tycker tvärtom det är bra att jag kan köpa grodyngel till min Touring. Men som konsument vill jag bli upplyst på ett seriöst och ärligt sätt tex genom en annons med företagets namn och adress. Inte av någon som intar en privatpersons gestalt för att marknadsföra sitt egna företags produkter. Köp en banner på klubbens hemsida istället om de nu vill göra affärer med någon som kallar dem okvädningsord?
växjö
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by växjö »

Kanske vissa av Er skulle gå ut och skruva istället för att hålla på med polemik som motsvarar en 5 års nivå. Är det verkligen detta som forumet är till för??????????
Klart att man ska få säga sin mening men det behöver ju inte te sig som en sandlåde lek.
Roberto

Post by Roberto »

denna är en reaktion för år av vad jag "och andra" ser som ingen annan en ren o skär trakassering

jag är just nu inte medl i klubben, dock kommer jag att på mån att bet medlavg o efter det kommer jag officielt att kandidera till en plats i styrelsen...

jag vill härmed säga att klubben och dem allra flesta medl. är vanliga snälla människor som inte känner till situationen..
jag har under mina aktiva år alltid känt mig motarbetat , förödmjukad mm av människor som till ex "Jencla" som påpekar mina skrivfel mm.
det finns för många Besserwisser inom klubben som gärna klankar ner på folk som inte kan lika mkt...
jag har känt det så från början..
jag har alldrig stuckit under stolen att jag kan inte lika mkt med tex vilka delar som passar emellan tex vilka Vespor mm..
men jag är en bra försäljare o gör bra deal med firmor,, detta kommer scooterister till gagn..
jag är inte ute o tjäna en massa pengar "har nog valt fel område i så fall"
för mig är det mkt viktigare att göra en människa glad med en del som han har letat länge, än ha 5000 kr. mer på banken..
och beviset för det är just att JAG har tagit fram delar som ingen annan firma har orkat göra..
jag hoppas nu att jag har klargjort mina åsikter..
än en gång vill jag säga klart o tydligt att jag hyser största respekt för grabbarna på EM scooters..dem HAR verkligen gjort mkt för scootersverige, sen har vi Börje som är en underbar människa o sist men inte minst Marcello....
jag hoppas bli accepterat av er alla inom en snar framtid...
Hälsningar
Robert Hjort Armandola
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Oj, detta är ett känsligt ämne.
Var går gränsen för smygreklam?

Reklam kostar om man driver firma, så är det. Dock är det väldigt vanligt nuförtiden bland svenska storföretag att man ser till att få skriverier i media om sitt företags produkter. Kanske är det alvarliga än vad Robert Hjort nu gör, kanske inte?

I vilket fall som helst har jag personligen klart för mig vad jag tycker om smygreklam på forumet och det är ganska enkelt för er att förstå, fram till för ett år sedan drev jag scooterfirma och det nämde jag endast en gång som svar på en direkt kommentar.

/Calle
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Oops, det var inte meningen att starta en så vildsint debatt. Och jag hade ingen aning att Robert hade sådana aggressioner mot Scooterklubben. Förlåt mig vänner! Håller med topps, peace, love and scootering :wink:

Jag överreagerade väl en aning i morse när jag insåg att Roberto återigen gjorde reklam för sitt företag BD Scooters på ett, för mig, inte helt schysst sätt. Han har alltså gjort det tidigare.

Det handlade dessutom inte alls om BD Scooters och Robert utan om principen, jag hade reagerat precis likadant en annan person med ett annat företag gjort samma sak.

Robert får givetvis stava precis hur han vill. Men jag jobbar professionellt med att skriva, är väl lite yrkesskadad, och det var Robertos sätt att skriva fel/dialektalt/whatever på samma sätt som på BD Scooters sajt som satte mig på spåret. Var inne där och tittade i veckan, han har fina sidvagnar och trailers.

Till sist, jag har faktiskt köpt prylar av BD Scooters. Fast jag var väl inte så jättenöjd. Det tog lång tid att skrubba bort det torkade isoleringsskummet (var det tydligen) från reservhjulshållaren jag köpte till min Lambretta.
/jens
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Till sist, jag har faktiskt köpt prylar av BD Scooters. Fast jag var väl inte så jättenöjd. Det tog lång tid att skrubba bort det torkade isoleringsskummet (var det tydligen) från reservhjulshållaren jag köpte till min Lambretta.
/jens
Om Du inte reklamerade, och gav BD möjlighet att gottgöra Dig, så tycker jag faktiskt att Du gör en handling av samma art med att skriva detta, som den Du klandrar BD för.:(
Roberto

Post by Roberto »

minns den delen mkt väl..bodde i luleå då. detta var för 7-8 år sen.. Jens klagade alldrig förrän nu...dessutom var delen begagnad och jag talade om detta + att han fick det billigare...
att ta fram detta tycker jag är ett nytt lågvattenmärke Jens,
det verka som att ni gräver djupare o djupare för o kasta skit på mig...
när ska detta sluta?
jag vill jobba i lugn och ro o kunna serva folk utan att bli motarbetat
är det för mkt begärt?

sen håller jag med att detta är på sandlådenyvå...
men om folk skötte sig snyggt, gav ALLA samma möjligheter så skulle detta alldrig hända..
jag är med i 4-5 forums o detta är det enda där sånt svammel förekommer...
faktum är att i dem utländska läs Engelska och amerikanska så ä sånt främmande.. har alldrig varit med om sånt ens i närhet..
man blir så less...
Bosse
Nybörjare
Nybörjare

Post by Bosse »

Roberto, du lär nog inte göra några större pengar på något tiotal Vespaägare som jagar grodyngel.Tycker för min del att det är alldeles utmärkt att du som säljare träder fram särskilt när det gäller unika delar som annars kanske inte ens är anskaffningsbara för oss renoverare på källargolvet.Du kanske t o m får fart på något övergivet objekt genom ditt "skamlösa" erbjudande. Simma lugnt Roberto men kanske borde du bli klubbmedlem trots allt!!
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Ja jisses vilken popular tråd. Nåt alldeles särdeles. 44 Replies samma dygn. Värdigt en mediamogul av rang. Grattis, nu vet alla att det finns nya Grodyngel...
Roberto

Post by Roberto »

jepp. både till den äldre och den nyare Touringen.
nya bilder med bättre kvaliteé laddas upp idag på min sida.
och just för att visa min välvilja så sänker jag priset
med 10%
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />jag ska vidare berätta att vid minst ett par tillfälle så har jag varit i kontakt med flera inom styrelse på klubben bla den då ansvarige för tidningen scooteristen, berättat att jag hade tagit fram då dem sk barocklisterna o jobbade på andra delar.. fick då veta att dem kunde inte skriva om det i tidningen för det kunde anses som dold marknadsföring..när jag då påtalade om att detta skedde hela tiden i deras egen tidning o på deras hemsidan så fick jag veta att detta hade hänt då ANDRA medl hade besökt butiken o skrivit om delarna...
mao bor utanför Göteborg eller Stockholm så är chansen lite att man kan få besök...
dem tyckte vidare att jag kunde skicka mina varor till dem i en kartong men då skulle jag betala frakten åt bägge hållen.. då det rör sig om flera artiklar så skulle min kostn har varit kanske 1000 kr eller mer...
då lägger jag hellre dem pengar i annonser i bla classimotor.
min och andras erfarehet som bor utanför främst Göteborg är att just dem sor bor där är mkt främmande för andra/nya akötörer på marknaden...
vi är helt enkelt diskriminerade o detta är INTE bra för scooterhobbyn...

Den här historien om när dina produkter inte visades i Scooteristen finns i en annan version också.

Eftersom du tog upp det så vill jag ge dig ett svar som förklarar att det inte fanns avsikter att få dig att känna dig diskriminerad, tvärt om, vi var väldigt nyfikna på dina produkter. Jag kan också förklara varför de inte publicerades.

Jag var en av tre i redaktionen när det som Robert skriver om ovan var aktuellt (flera år sedan). Vi ville förnya tidningen en aning och nyheter-sidan var en del i det (idén snodde vi rakt av från Scootering magazine).

För att inte konkurrera med annonseringen i tidningen så var vi tvungna att skriva "gratisreklamen" själva, annars hade det inte varit korrekt att ta betalt för annonserna. Vi valde sådant som skulle vara av intresse för SSK:s medlemmar. Bl.a skrevs det om när EM scooters fick in nytillverkade replica baklysen till 50-tals vespor. Jag fotade dem under ett besök i GBG och skrev några rader, de var så välgjorda att man inte trodde det var sant, alltså av högsta intresse för oss att skriva om. Det skrevs också om nyheter från större butiker som SIP och Scootercenter. Vi skrev om lokalt framtagna scooter T-shirts som privatpersoner eller mindre butiker tillverkade m.m. Hur tidningen resonerar idag runt gratisreklam och vad som är scooterrelaterat kan jag inte svara för.

När Robert kontaktade oss och ville att vi skulle presentera flera unika scooterprodukter som han tillverkade (eller skulle börja tillverka) fick han svaret att vi inte var intresserade av att skriva om sådant som ännu inte fanns att köpa.
Men listerna fanns i lager och vi var så klart intresserade, följdfrågan blev då självklart vilken modell de var framtagna för (då fanns det bara en typ av list i BD:s sortiment). Vi fick ett (som vi upplevde det) luddigt svar av Robert och man fick nästan känslan av att han inte hade riktig koll på skillnaderna. Det var knappast för att vara besserwisser som frågan ställdes, vi ville helt enkelt veta exakt vad som såldes i butiken.

På grund av redaktionens dåvarande princip om "gratisreklamen", detta i kombination med förvirringen runt Roberts produkt gjorde att vi själva ville titta på och fotografera listerna i fråga innan någon publicering skulle bli aktuell. För att genomföra detta var BD-scooters helt enkelt tvungna att skicka ner ett par lister till redaktionen som sedan skulle gå i retur till BD. Scooteristen kunde inte stå för fraktkostnaderna (som knappast handlar om tusenlappar. gissningsvis; max 200kr fram och tillbaka). Vi fick aldrig se några lister.

Visst är det orättvist att vissa får gratisreklamen gratis medans andra får betala några kronor till posten för det, det håller jag med om, men jag vet inte heller hur vi skulle ha löst det den där gången. Vi kanske gjorde fel på dåvarande redaktionen?

Sedan det här med "besserwissrighteten". Du (Robert) måste förstå att man vill veta exakt vad man köper, annars riskerar man ju att det blir helt fel. Du får inte ta det som att jag eller någon annan försöker sätta dit dig, det är ingen tävling i att kunna allt om alla modeller. Läser man produktlistorna på din hemsida så är det lite oklara beskrivningar ibland. Jag är säker på att du skulle tjäna på att precisera mer noggrant runt dina produkter, du slipper i alla fall alla frågor från sådana som jag ;)

Sedan skriver du att du känner dig mer eller mindre utfryst av SSK. Jag vet inte vilka diskussioner som har varit mellan dig och styrelsen. (Obs! Jag säger inte att du har fel).
Själv var jag redaktör under ett år (fyra nummer) sedan har jag inte varit verksam annat än på det här forumet, men det som skrivs här är inget ord som förs i SSK:s namn utan ett gäng privatpersoner som skriver. Så man får inte blanda ihop SSK med det som skrivs på forum eller tidigare listor. Oftast är du ju missförstånd som skapar diskussioner som snabbt förstoras, det är du inte ensam om att råka ut för, det är nackdelen med att bara träffas på internet.

Man får ibland känslan av att det skapats lite "mystik" runt personen Robert och företaget BD-scooters, kanske för att inte så många har möjlighet att åka upp och besöka dig i butiken. Men du bygger på det lite själv genom att; ibland framställa dig som en privatperson med små resurser som vill hjälpa scooterister och nästa gång är det BD-scooters som ska sponsra ett racingteam i scooterracing.

Jag har ju träffat dig två gånger (i Gränna och Göteborg) och vet att du är en vanlig scooterkille som säljer scooterdelar. Men för de som bara läser dina inlägg på forum eller listor kanske det blir en lätt förvirring som övergår i en ofrivillig misstänksamhet? Kan du inte skriva en några rader om din passion för italienska tvåhjulingar och scooterverksamheten så kanske folk blir mindre negativa och misstänksamma om det nu är så? Utnyttja den här publiciteten som du fått till något positivt för din verksamhet och dig själv, hoppa över att skriva "styrelsen är rutten" även om du tycker det.

Till sist; det här med att känna sig utanför i scooterklubben för att man inte bor i Stockholm eller Göteborg känner jag inte igen. Det är klart att man kände sig en aning ensam (som Örebroare) första gången jag var på SSK årsmöte i Linköping för snart 10 år sedan, men jag lovar att det tog inte mer än någon timme (eller några öl) innan man kände sig som en i gänget, jag hoppas och tror att det är samma sak på träffarna nuförtiden.

Love, Peace & Scootering!

Federico

ps. tack Robert för att du laddade upp högupplöst bild på din hemsida. Snyggt arbete!

http://www.bd-scooters.com/lists/picsun ... dyngel.jpg
Roberto

Post by Roberto »

problemet med mig är att jag har många "för många" järn i elden.
kortfattat kan jag beskriva här mina hobbies så kanske ni förstår...
fordon:
bilar äger
4 USA bilar, 1 Maserati, 1 Lamborghini countach replika "rörramsbygge", är aktiv i den Engelsk Countach replica klubben,
mcbil Messerschimitt KR 200
mc, ett par Italienska tex Benelli etc..
scootrar..tappat räkningen men över 10 st.
bla en Elite -50, Gs 160,SS 180, Allwin pushpack 150"ja det jag som köpte den från tanten i orust eller nåt sånt"lambretta LD elestart, Lambretta C, Elite -56 och -57-, ISO scooter, Guizzo,PX 200 custom/mods,mm
vidare jobbar jag med att utveckla mig inom scooterförs. i Arizona och New mexico, har där ett samarbete med ett företag inom bil o mc förs.

jag är en man med många ideér och vill mkt...
sen tycker jag det är lite roligt att du ansåg dig nästan vara utfryst iom att du bodde i Örebro..!!!!
Hallå! titta på kartan! 80% av Sverige är ovanför Örebro..om du nästan tycke du var utfryst..hur tror du vi som bor i resten av Sverige känner oss..?
vad gäller en utförligare beskrivning av mig kommer vid senare tillfälle,,just nu har jag inte riktigt tid..
att det uppstår en "myt" kring mig är egentligen erat eget fel..
när jag för 6 år sen flyttade ned så tänkte jag börja besöka en massa scooterträffar..gjorde så också första året, Gränna o gbg runet.
i spec gbg kände jag verkligen ett hat gentemot mig..
bla minns jag så väl att folk snackade skit vid andra bord när vi satt och drack öl på kvällen...vid en då direkt konfrontation så tordes inte pers. upprepa vad han sagt tidigare...
vidare var det en liten marknad på dagen,, jag hade dagen till äran tagit med mig ganska många delar för att se om det fanns något intresse...
det lustiga var att nästan INGEN Svensk kom fram o ens tittade på mina varor,, än mindre köpte nåt...
däremot hade jag besök från Norrmännen.
har alldrig känt mig så förödmjukad som då...
med tanke då hur jag blev behandlat då. så har jag slutat vara medl o än mindre besöka träffarna..
NI har mao gjort så att jag inte går på träffarna o då kan ni inte eller lära känna mig...
det var ju det ni ville från första början så jag förstår inte riktigt vad ni klagar på nu att ni inte känner mig..!
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />problemet med mig är att jag har många "för många" järn i elden.
kortfattat kan jag beskriva här mina hobbies så kanske ni förstår...
fordon:
bilar äger
4 USA bilar, 1 Maserati, 1 Lamborghini countach replika "rörramsbygge", är aktiv i den Engelsk Countach replica klubben,
mcbil Messerschimitt KR 200
mc, ett par Italienska tex Benelli etc..
scootrar..tappat räkningen men över 10 st.
bla en Elite -50, Gs 160,SS 180, Allwin pushpack 150"ja det jag som köpte den från tanten i orust eller nåt sånt"lambretta LD elestart, Lambretta C, Elite -56 och -57-, ISO scooter, Guizzo,PX 200 custom/mods,mm
vidare jobbar jag med att utveckla mig inom scooterförs. i Arizona och New mexico, har där ett samarbete med ett företag inom bil o mc förs.

jag är en man med många ideér och vill mkt...
sen tycker jag det är lite roligt att du ansåg dig nästan vara utfryst iom att du bodde i Örebro..!!!!
Hallå! titta på kartan! 80% av Sverige är ovanför Örebro..om du nästan tycke du var utfryst..hur tror du vi som bor i resten av Sverige känner oss..?
vad gäller en utförligare beskrivning av mig kommer vid senare tillfälle,,just nu har jag inte riktigt tid..
att det uppstår en "myt" kring mig är egentligen erat eget fel..
när jag för 6 år sen flyttade ned så tänkte jag börja besöka en massa scooterträffar..gjorde så också första året, Gränna o gbg runet.
i spec gbg kände jag verkligen ett hat gentemot mig..
bla minns jag så väl att folk snackade skit vid andra bord när vi satt och drack öl på kvällen...vid en då direkt konfrontation så tordes inte pers. upprepa vad han sagt tidigare...
vidare var det en liten marknad på dagen,, jag hade dagen till äran tagit med mig ganska många delar för att se om det fanns något intresse...
det lustiga var att nästan INGEN Svensk kom fram o ens tittade på mina varor,, än mindre köpte nåt...
däremot hade jag besök från Norrmännen.
har alldrig känt mig så förödmjukad som då...
med tanke då hur jag blev behandlat då. så har jag slutat vara medl o än mindre besöka träffarna..
NI har mao gjort så att jag inte går på träffarna o då kan ni inte eller lära känna mig...
det var ju det ni ville från första början så jag förstår inte riktigt vad ni klagar på nu att ni inte känner mig..!

Jag försöker faktiskt få dig att tänka positivt! Du upplever ju att precis alla tycker illa om dig, man kan ju bara titta tillbaka i den här diskussionen för att bekräfta att du har fel. Det finns inga "vi" som är ett stort elakt gäng. Varje år kommer det ett stort antal nya ansikten på träffarna, männinskor som aldrig träffats tidigare, klubben förändras hela tiden gamla ansikten försvinner, nya dyker upp. Alla kan naturligtvis inte älska varandra, men något gemensamt hat mot vissa personer kan omöjligt existera. Det kan inte vara mer än 10% av de som skriver här på forumet som var samtidigt med dig i Gränna och Göteborg, det är helt andra männsikor som skriver här. Därför tyckte jag att en liten presentation av BD och Robert kunde sudda ut en del frågetecken hos forumläsarna. Åter igen, jag fösöker få dig att tänka positivt!

Federico

ps Jag kände mig inte utfryst som Örebroare, läs min förra text igen, du missuppfattade mig.
Post Reply