Hej!
Håller på att plocka ner min vespa för omlackering oc hrenovering. Men den "lucka" som finns mellan benen på golvet, ska det inte gå att öppna den? Jag har tagit bort skruven som ser ut att hålla den. MEn jag får inte bort den.. Hur gör man?
Och fotbromspedalen. Hur lossar man den från axeln den sitter på?
Mvh Erik
"luckan" i golvet på en gl 150.
Lucka? den enda GL jag känner till med lucka är 1957-58 (förgasarluckan). Skruvhålen framtill mellan benen är till för reservhjulshållare och original sitter det två snygga aluminumskruvar där för att täcka hålen...
Fotbromsen lossar du genom att dra den i botten utan vajer och sedan sitter den en pinne i skåran som man trycker eller drar ut uppåt. kolla skissen på (#511510)
http://www.meshmen.com/touring/sp38.html
lycka till!
Federico
Fotbromsen lossar du genom att dra den i botten utan vajer och sedan sitter den en pinne i skåran som man trycker eller drar ut uppåt. kolla skissen på (#511510)
http://www.meshmen.com/touring/sp38.html
lycka till!
Federico
Byta vajer är lätt, Ja!
Att byta höljen (om dom gamla sitter där) är inget problem om man använder rätt teknik med en lång ståltråd eller vajer som är 2ggr höljets längd.
Att sätta i nya höljen om dom gamla inte finns där kan vara värre. På GL finns ingen fotbroms som man kan ta bort, dessutom är det långa rör inne i ramen som vajerhöljet går genom (så är det inte på smallframe). Det går väldigt mycket lättare om gaffeln och tutan är bortmonterade, då kan man lirka upp höljet den vägen. Börja bak på ramen (vid motorn) där hålen in i ramen börjar, sedan ser man när höljet kommer vid tutan.... en annan bra grej kan vara att kolla hur höljen och kabelstammen ska komma upp i styret innan man river/sätter ihop prylarna.
Federico
Att byta höljen (om dom gamla sitter där) är inget problem om man använder rätt teknik med en lång ståltråd eller vajer som är 2ggr höljets längd.
Att sätta i nya höljen om dom gamla inte finns där kan vara värre. På GL finns ingen fotbroms som man kan ta bort, dessutom är det långa rör inne i ramen som vajerhöljet går genom (så är det inte på smallframe). Det går väldigt mycket lättare om gaffeln och tutan är bortmonterade, då kan man lirka upp höljet den vägen. Börja bak på ramen (vid motorn) där hålen in i ramen börjar, sedan ser man när höljet kommer vid tutan.... en annan bra grej kan vara att kolla hur höljen och kabelstammen ska komma upp i styret innan man river/sätter ihop prylarna.
Federico